Yavru Köpekte Hastalık, Belirtiler ve Tedbirler

Anasayfa Yararlı Bilgiler Yavru Köpekte Hastalık, Belirtiler ve Tedbirler
Köpek Gençlik Hastalığı

Köpeğin solunum, mide, bağırsak ve sindirim sistemini etkileyen, oldukça bulaşıcı bir virüs hastalığıdır. Hava ya da hasta bir hayvanla veya katı sıvı dışkıyla temas yoluyla geçer ve ölümcül olabilir. Bir yavru köpeğin doğal bağışıklığı aşılanmadan önce yavaş yavaş yok olduğu için, aşıları tamamlanmadan hastalık riskine girmemesi için yabancı köpeklerle temesta bulunmasını engelleyin.

Belirtiler: Öksürme, aksırma, burun ve gözde sızıntı, ateş, iştahsızlık, kusma, ishal ve nöbet.

Tedbirler: Aşılama tek etkili yoldur. İlk aşılara 6 haftalık olduğundan itibaren bir dizi halinde başlanır. Yıllık olarak yapılan 2. dozlar bunu takip eder. Köpek gençlik hastalığı aşıları genelde diğer hastalıkların aşıları ile beraber yapılır.

Bulaşıcı Karaciğer Hastalığı

Adenovirus olarak da bilinen viral bir hastalıktır. Hasta hayvanlarla, katı yada sıvı dışkı yoluyla ya da salya ile temas sonucunda geçer. Karaciğer, böbrek ve kan damarlarındaki hücreleri etkiler.

Belirtiler: Yüksek ateş, susuzluk, burun ve ağızda iltihap, ishal, karın ağırısı, hassaslık, karaciğer tahribatı, iştahsızlık, kanama ve deprasyon.

Tedbirler: Aşılama mükemmel derecede bağışıklık kazandırır. ilk aşılara 6-8 haftalık olduğundan itibaren bir dizi halinde başlanır. Yıllık olarak yapılan 2. dozlar bunu takip eder. Bulaşıcı karaciğer hastalığı için olan aşı genellikle, köpek gençliği hastalığı ile birlikte
yapılır.

Leptospirosis

Oldukça bulaşıcı bir bakteri hastalığıdır. Burun salgısı, hasta hayvanların sıvı dışkısı veya salyayla bulaşır. İlk belirtileri gözle görülür değildir. Dolayısıyla teihis edilemeyebilir. İyileşen hayvanlar bu hastalığı yayamaya devam edebilir. Ayrıca hastalık insanlarada bulaşabilir.

Belirtiler: Leptospirosis iltihaplı böbrekler, ateş, ishal, kusma, iştahsızlık ve cansızlığa neden olabilir. Karaciğer tahribatı meydana gelebilir. Hastalığın ilk belirtilerinin gözle görülür olamayabileceğini unutmayın

Tedbirler: Aşılama leptospirosis için uygundur. İlk aşılara 6 hagtalık olduğundan itibaren bir dizi olarak başlanır. Yıllık olarak yapılan 2. dozlar bunu takip eder. Leptospirosis aşıları genelde köpek gençlik hastalığı ve bulaşıcı karaciğer hastalığnın aşıları ile beraber vurulur (DHL).

Kanlı İshal

Bu virüs hastalığı oldukça yaygındır. Ölümcül olması ve özellikle yavru köpekler üzerinde yoğun etkisi olması yönünde ciddi bir hastalıktır. Hasta bir köpeğin kanıyla, dışkıyla ya da kusmayla geçer.

Belirtiler: Şiddetli kusma, ateş, ishal, hatta kanlı ishal, iştahsızlık ve su kaybı.

Tedbirler: İlk aşılara 6 ile 20 haftalık olduğundan itibaren bir dizi halinde, yıllık dozlarla başlanır. Köpek kulübesinde kalan, köpek gösterilerine giden ve diğer köpeklerle temas halinde bulunan hayvanlar, her 6 ayda bir aşılanmalıdır. Diğer birçok köpek için, yıllık aşılama yeterlidir. Bu konuda veteriner hekiminize danışmanız önemlidir.

Köpek Nezlesi

Oldukça mikrobik bir virüs olup, köpek öksürüğünün sebeplernden biri olabilir. Kapalı yerlerde tutulan köpekler arasında hızla yayılır. Solunum sistemine ciddi bir şekilde hasar verir; hatta ölümle bile sonuçlanabilir.

Belirtiler: Kuru öksürük, iştahsızlık, depresyon, burun ve göz akıntısıdır.

Tedbirler: İlk aşılara, köpeğin 6 haftalık olmasından itibaren bir dizi halinde başlanır. Yıllık olarak yapılan 2. dozlar bunu takip eder.

Kuduz

Merkezi sinir sistemini etkileyen bir enfeksiyondur. Felç ve ölümle sonuçlanabilir. Herzaman ölümcüldür. Çoğunlukla, hasta bir hayvanın ısırmasıyla bulaşır. Kamu salıpı için ciddi bir tehlikedir. Dolayısıyla aşılama gerklidir. Birçok ülkenin aşılamayı gerekli kılan yasaları vardır.

Belirtiler: Aşırı heycan seviyesi, tahrik edilmediği halde ısırma ve gürültüye karşı duyarlılık. Ayrıca felç, kramp ve yutma güçlüğü.

Tedbirler: İlk aşılara, köpek 3 aylıkken bir dizi halinde başlanmalıdır. Yıllık olarak yapılan 2. dozlar bunu takip etmelidir (veteriner hekim kontrolü ile). İkinci aşıdan sonra köpek, kullanılan aşıya ve yerel kanunlara göre, yıllık olarak ya da 3 yılda bir aşılar yapılmalı.

Coronavirus Enfeksiyonu

Köpeğin mide ve bağırsak bölgesini etkileyen oldukça bulaşıcı bir virüs enfeksiyonudur. Bu hastalık da mikrop bulaşmış kan, dışkı ya da kusmak yoluyla bulaşır.

Belirtiler: Zaman zaman kanlı olabilen ishal, kusma, ateş ve su kaybıdır.

Tedbirler: Köpeğinizin risk durumuna göre muhtemel bir aşılama için veteriner hekiminize danışın. İlk aşılara, köpeğiniz 6 haftalıkken başlanmalıdır. Yıllık olarak yapılan 2. doz bunu takip eder.

Enfeksiyonlu Bronşit

Solunum yollarında oluşan bakteriyel bir enfeksiyondur. Köpekler bunu kulübede kalan, gösterilere ve saha alıştırmalarına giden diğer köpeklerden kapmaktadır.

Belirtiler: Devamlı öksürme, aksırma, burun akıntısıdır; diğer solunum enfeksiyonlarına karşıda köpeğinizin hassas olmasına neden olur.

Tedbirler: Bordetella vürüsüne karşı köpeğinizin aşı ihtiyacını veteriner hekiminize sorun. Aşılar %100 etkili olmasa da birçok hastalık ve komplikasyonlarını önlemektir. Aşı, iğne ya da nasal applikatör ile yapılmaktadır.

Lyme Hastalığı

Hem insanları hem de hayvanları etkileyen bir hastalıktır.

Belirtiler: Kendini, ani ciddi acı ve topallık başlangıcıyla, ateşle, iştahsızlıkla, depresyonla ve uyuşuklıkla göstermektedir.

Tedbirler: Lyme hastalığı aşısı için veteriner hekiminize danışın. Köpeğinizin risk durumuna göre bir aşılama önerilebilir.